Polski Związek Przemysłu Motoryzacyjnego
Polski Związek Przemysłu Motoryzacyjnego jest największą polską organizacją pracodawców branży motoryzacyjnej, zrzeszającą obecnie 39 firm: producentów oraz przedstawicieli producentów pojazdów samochodowych, motocykli i skuterów w Polsce.
Jako sprawna, profesjonalna i wiarygodna organizacja reprezentująca interesy przedsiębiorców, jest głosem branży motoryzacyjnej w kontaktach z organami administracji publicznej, środkami masowego przekazu, związkami zawodowymi, innymi organizacjami branżowymi.
Program "Przyjazna Motoryzacja"
Przyjazna motoryzacja to niekomercyjny program informacyjno – edukacyjny, finansowany ze składek członków Polskiego Związku Przemysłu Motoryzacyjnego (38 producentów i importerów samochodów i jednośladów), jest projektem branżowym.
Pierwszy etap programu (rozpoczęty wysyłką pierwszego komunikatu do mediów 24.11.2010 r., potrwa do lipca 2011 r.) jest etapem testowym, którego kontynuację PZPM zakłada w formie znacznie szerszej w kolejnych latach.
Aktualności dotyczące programu śledzić można na stronie internetowej www.przyjaznamotoryzacja.pl oraz na profilu programu na Facebooku www.facebook.com/przyjazna.motoryzacja
Idea przyświecająca projektowi: Przyjazna Motoryzacja – to program, którego zadaniem jest popularyzacja wzorców motoryzacji bezpiecznej, racjonalnej, nowoczesnej i odpowiedzialnej za środowisko.
Cel projektu: Celem projektu jest uświadomienie wagi i znaczenia motoryzacji dla gospodarki i społeczeństwa (zarówno ogólnie w skali makro, jak i na poziomie statystycznego obywatela) kręgom opiniotwórczym. Program ma wskazywać drogi rozwoju, tak aby motoryzacja przyczyniała się do zwiększenia bezpieczeństwa i komfortu naszego życia, a także dawała jeszcze więcej miejsc pracy w produkcji, dystrybucji oraz licznych gałęziach przemysłu, handlu i usług.
Czas trwania: koniec listopada 2010 r. – lipiec 2011 r.
Projekt skierowany jest do:
- liderów opinii i decydentów
- mediów zajmujących się gospodarką, motoryzacją, ekologią, innowacjami
- różnych uczestników rynku motoryzacyjnego (organizacji powiązanych z motoryzacją, przemysłem etc.)
Eksperci pozyskani do projektu – Auto Think Tank:
- Jerzy Martini, partner z kancelarii Baker & McKenzie – MODUŁ GOSPODARKA,
- Adrian Furgalski, dyrektor Zespołu Doradców Gospodarczych TOR – MODUŁ GOSPODARKA,
- prof. Janusz Czapiński, znany psycholog społeczny i komentator – MODUŁ BEZPIECZEŃSTWO,
- dr inż. Andrzej Wojciechowski, szef Instytutu Transportu Samochodowego – MODUŁY BEZPIECZEŃSTWO, ZRÓWNOWAŻONY TRANSPORT, częściowo EKOLOGIA,
- prof. Ewa Górska z Politechniki Warszawskiej, prezes Polskiego Towarzystwa Ergonomicznego - MODUŁY BEZPIECZEŃSTWO I ZRÓWNOWAŻONY TRANSPORT
- Rafał Serafin, prezes Fundacji Partnerstwo dla Środowiska – MODUŁ EKOLOGIA
Partnerzy pozyskani do projektu:
- Związek Dealerów Samochodów,
- Związek Polskiego Leasingu,
- Polska Izba Motoryzacji, Polski Związek Motorowy,
- Polska Organizacja Przemysłu i Handlu Naftowego,
- Pracodawcy RP,
- Partnerstwo dla Bezpieczeństwa Drogowego,
- Instytut Transportu Samochodowego,
- ACEA (europejski odpowiednik Polskiego Związku Przemysłu Motoryzacyjnego),
- ACEM (europejskie zrzeszenie producentów motocykli)
- Zrzeszenie Międzynarodowych Przewoźników Drogowych w Polsce,
- DEKRA Polska
- Polska Agencja Rozwoju Przedsiębiorczości
- Związek Producentów Pojazdów i Nadwozi
- Fundacja Partnerstwo dla Środowiska
- AutomotiveSuppliers.pl
- Akademia Ekojazdy
Patronat honorowy: Ministerstwo Spraw Wewnętrznych i Administracji, Krajowa Rada Bezpieczeństwa Ruchu Drogowego