Ten serwis jest w trakcie budowy. Niebawem ruszamy z nową stroną www. Za niedogodności przepraszamy.

Dożywocie z poczuciem winy. Uważaj na pieszych.

Jedną trzecią wszystkich ofiar wypadków drogowych w Polsce stanowią piesi. W 2012 r. w ponad 10 tysiącach wypadków, zginęło 1152 osób  a 9548 zostało rannych. Najwięcej pieszych zginęło w listopadzie i właśnie ten miesiąc jest najtragiczniejszym w roku pod względem liczby wypadków z udziałem pieszych. Pod względem bezpieczeństwa pieszych Polska wyraźnie odstaje od innych państw europejskich.

 Biorąc pod uwagę przytoczone powyżej okoliczności, w bieżącym tygodniu Partnerstwo dla Bezpieczeństwa Drogowego rozpoczyna kampanię skierowaną do kierowców pod hasłem: „Dożywocie z poczuciem winy. Uważaj na pieszych.” W prostym, bezpośrednim, mocnym przekazie chcemy przypomnieć, że wypadek może spowodować każdy kierowca, który nie zachowa odpowiedniej uwagi na drodze. Wypadek z udziałem pieszego, w większości przypadków kończy się bardzo poważnymi konsekwencjami. Nasza kampania mówi nie tylko o konsekwencjach, które dotykają pieszego, ale także kierowcę. To on będzie żył ze świadomością zabicia lub okaleczenia innego człowieka. Nie chcemy uczestniczyć w odwiecznym sporze, kto jest winny wypadków z udziałem pieszych: nieprzestrzegający prawa drogowego kierowcy, czy nieuważni piesi. Chcemy powiedzieć: pomyśl o sobie. Bo w razie wypadku ofiarą będzie nie tylko pieszy, ale także Ty.

 Jak wynika ze statystyk policyjnych, listopad to najbardziej tragiczny okres dla pieszych. W 2013 roku w tym miesiącu zginęło 97 osób, a 324 zostały ranne. Przyczyną takiego stanu są zapewne pogarszające się warunki atmosferyczne i  szybko zapadający zmierzch.

 

Kampania Dożywocie z poczuciem winy. Uważaj na pieszych jest kampanią o ograniczonym budżecie, której zasięg opiera się na dystrybucji materiałów przez członków organizacji. Przez trzy tygodnie ( począwszy od 28.10) będzie można zobaczyć ją na ekranach monitorów Tramwajów Warszawskich, a do końca roku pojawią się również plakaty i naklejki na 300 stacjach SHELL – członka Partnerstwa.  W kampanię zaangażowały się firmy zrzeszone w Partnerstwie dla Bezpieczeństwa Drogowego, które udostępnią jej przekaz dla swoich pracowników.

 

Kampanię zainicjowało Stowarzyszenie Partnerstwo dla Bezpieczeństwa Drogowego, a swoim patronatem objęła ją Krajowa Rada Bezpieczeństwa Ruchu Drogowego. Kreację przygotowało studio graficzne Trzy Czwarte.

 

Materiały do pobrania i rozpowrzechnienia to plakty z wizerunkiem kobiet i mężyczyzn.