Ten serwis jest w trakcie budowy. Niebawem ruszamy z nową stroną www. Za niedogodności przepraszamy.

Seminarium dla dziennikarzy

Seminarium: Media i bezpieczeństwo ruchu drogowego : misja czy komercja?

25 października 2007 odbyło się seminarium dla dziennikarzy pt. "Media i bezpieczeństwo ruchu drogowego : misja czy komercja?",  zorganizowane przez Auto Klub Dziennikarzy Polskich we współpracy z Partnerstwem dla Bezpieczeństwa Drogowego, KRBRD oraz SDP.

Celem seminarium było podjęcie dyskusji nad rolą mediów w działaniach na rzecz poprawy stanu bezpieczeństwa na polskich drogach.

Seminarium było podzielone na trzy panele:
I. Diagnoza stanu BRD w Polsce na przestrzeni ostatniej dekady
II. Działania na rzecz BRD w Polsce
III. Jak mówić o BRD w mediach ?

W panelu I swoje prezentacje mieli Bogusław Kowalski oraz Janusz Piechociński, którzy - oprócz podsumowania ostatniej dekady i zaprezentowania planów związanych z możliwościami poprawy bezpieczeństwa drogowego - zadeklarowali współpracę ponad podziałami w przyszłości.

Bardzo ciekawe prezentacje przedstawili również Pan Andrzej Grzegorczyk (KRBRD), Pani Anna Zielińska (ITS) oraz Pan Leszek Jankowski (KG Policji). Panel I zakończyła seria pytań oraz gorąca dyskusja na temat przyszłości brd oraz roli mediów publicznych i prywatnych. Jeden z dziennikarzy zaapelował do polityków o zorganizowanie dużej debaty na temat brd w Sejmie deklarując duży efekt medialny takich działań.

W panelu II swoje działania w kontekście współpracy z mediami zaprezentowali przedstawiciele organizacji pozarządowych. Działalność Partnerstwa oraz przykłady projektów poszczególnych Partnerów zaprezentowali  Agata Szczech i Jarosław Giemza. Partnerstwo zaapelowało o zacieśnienie współpracy deklarując swoją pomoc merytoryczną oraz ułatwienie wymiany doświadczeń z innymi krajami.

Swoje doświadczenia ze współpracy z mediami przedstawił Pan Ryszard Fonżychowski. Duże zainteresowanie wzbudziła prezentacja gościa Partnerstwa,  Pana Clyde A. Moerlie, Dyrektora Marketingu i PR Veilig Verkeer Nederland (Dutch Road Safety Association), który opisał metody efektywnej współpracy z mediami  holenderskimi . Do dyskusji włączyli się także Pan Janusz Popiel z Alter Ego oraz Jerzy Ołdakowski z Automobilklubu Stołecznego MAK.

W Panelu III Pan Waldemar Królikowski, zastępca Dyrektora GDDiKA przedstawił ciekawy projekt  wprowadzenia do rozgłośni radiowych stałych bloków o sytuacji na drogach stosowanych z powodzeniem np. w Niemczech. Inni prelegenci w tym Panelu to Pani Nettie Bakker z wydawnictwa Verkeerskunde z Holandii oraz Pan Stefan Truszczyński ze Stowarzyszenia Dziennikarzy Polskich.