Kodeks postępowania partnerów
KODEKS DOBRYCH PRAKTYK PARTNERSTWA DLA BEZPIECZEŃSTWA
DROGOWEGO
I. POSTANOWIENIA OGÓLNE
1. Niniejszy Kodeks Dobrych Praktyk (Kodeks), stanowi zbiór zasad, jakimi
powinni kierować się Partnerzy będący członkami Stowarzyszenia Partnerstwo
dla Bezpieczeństwa Drogowego (Stowarzyszenie). Zasady te są zgodne z
zapisami statutu Stowarzyszenia.
2. Kodeks jest katalogiem ogólnych zasad, jakimi powinni kierować sie Partnerzy
Stowarzyszenia i nie stanowi regulaminu jego pracy.
3. Celem samoregulacji i samokontroli jest dobrowolne zobowiązanie się
Partnerów do tego, że ich działania będą prowadzone w poczuciu
odpowiedzialności społecznej, zgodne z dobrymi obyczajami i nie będą
zachęcały do niebezpiecznych zachowań na drodze.
II. ZASADY PODSTAWOWE
1. Zasada równości
Działania Stowarzyszenia opierają się na partnerskich relacjach firm,
organizacji lub też osób je tworzących. Partnerstwo stara się aby na tematykę bezpieczeństwa ruchu drogowego spoglądać wielowątkowo i z różnych perspektyw. Dlatego w miarę możliwości, we władzach Stowarzyszenia zasiadają osoby wywodzące się z różnych środowisk – firm biznesowych, organizacji społecznych oraz agend rządowych.
2. Zasada otwartości
Stowarzyszenie i Partnerzy dążą się do propagowania przyjętych zasad
wewnątrz własnych organizacji jak i na zewnątrz w celu podniesienia
standardów bezpieczeństwa drogowego jak i pozyskania nowych Partnerów
Stowarzyszenia.
3. Zasada apolityczności
Stowarzyszenie oraz Partnerzy, nie mogą w jakichkolwiek swoich działaniach
opowiadać się po stronie którejkolwiek partii czy ugrupowania politycznego czy
też ich przedstawicieli.
4. Zasada neutralności
Działania Stowarzyszenia oraz działania Partnerów nie powinny zawierać treści
dyskryminujących, w szczególności ze względu na rasę, przekonania religijne,
płeć lub narodowość.
5. Zasada odpowiedzialności społecznej
Działania Stowarzyszenia oraz Partnerów powinny być prowadzone zgodnie z
zasadami życia społecznego i w poszanowaniu środowiska naturalnego.
III. ZASADY ZWIĄZANE Z DZIAŁALNOŚCIĄ PROMOCYJNO-REKLAMOWĄ
PARTNERÓW W ZAKRESIE BRD
1. Reklamy produktów i usług nie powinny prezentować niebezpiecznych,
niezgodnych z przepisami prawa zachowań na drodze, chyba że ma to na celu
ich zdyskredytowanie.
2. Reklamy produktów i usług nie powinny zachęcać do brawurowej i
niebezpiecznej jazdy pojazdami, chyba że ma to na celu zniechęcenie odbiorcy
do takiego postępowania.
3. Reklamy produktów i usług nie powinny prezentować niebezpiecznych praktyk
związanych z prowadzeniem wszelkich pojazdów, n.p; pojazdów
jednośladowych bez ochrony głowy, jazdy samochodami bez zapiętych pasów
bezpieczeństwa, bez zapalonych świateł mijania, jazdy z nadmierna
prędkością, oraz czynności, podczas których przekraczane są przepisy ruchu
drogowego.
4. Reklamy produktów i usług nie powinny prezentować spożywania alkoholu
podczas prowadzenia pojazdów oraz ich prowadzenia pod jego wpływem,
chyba że ma to na celu zniechęcenie odbiorcy do takiego postępowania.
5. Reklamy produktów i usług nie powinny prezentować zachowań, które mimo
tego że nie łamią przepisów, są niebezpieczne z punktu widzenia
bezpieczeństwa ruchu drogowego (np. nieodpowiedzialna jazda na
skateboardzie, rolkach na drogach)
IV. POSTANOWIENIA KOŃCOWE
1. W przypadku uporczywego, rażącego łamania wyżej wymienionych zasad
przez jednego z Partnerów, każdy inny Partner ma prawo do zgłoszenia
swojego zastrzeżenia do Zarządu Stowarzyszenia.
2. Za rażące naruszenie powyższych zasad dobrego postępowania
Zarząd może odpowiednio do charakteru i skali wykroczenia zastosować: sankcje, zawarte w Statucie Stowarzyszenia.
- kodeks typ: Plik PDF, waga: 236,25 KB