Ten serwis jest w trakcie budowy. Niebawem ruszamy z nową stroną www. Za niedogodności przepraszamy.

Użyj wyobraźni

Data publikacji: 12.07.2009r.

Rozpoczął się drugi etap ogólnopolskiej kampanii społecznej pod nazwą „Użyj wyobraźni”, mającej na celu poprawę bezpieczeństwa i wzrost świadomości najbardziej zagrożonych użytkowników dróg. Inicjatorem programu jest Biuro Ruchu Drogowego Komendy Stołecznej Policji, a jego partnerami: Krajowa Rada Bezpieczeństwa Ruchu Drogowego oraz PZU. Kampania wspierana jest przez patronów medialnych: Onet.pl, PAP, portal nadrogach.pl, blog.pl, a zorganizowana dzięki zaangażowaniu pro publico bono agencji reklamowej BBDO Warszawa.

„Użyj wyobraźni to program o charakterze prewencyjnym, który zwraca uwagę społeczną na nieodpowiedzialne zachowania na drodze oraz buduje świadomość zagrożeń, jakie niosą za sobą: nadmierna prędkość i brawura kierowców.

Kampania rozpoczęła się w kwietniu b.r. komunikacją dotyczącą bezpiecznej jazdy motocyklistów. Obecnie rozpoczyna się drugi etap kampanii, w którym inicjatorzy i partnerzy programu zwracają się do młodych kierowców i zachęcają ich do eliminowania niebezpiecznych zachowań na drodze oraz do „używania wyobraźni” podczas kierowania pojazdami.

Statystycznie, każdego dnia „młodzi kierowcy” powodują wypadki w wyniku których giną 3 osoby. Najczęstszym powodem wypadków jest brawurowa jazda i brak doświadczenia w kierowaniu samochodem lub motocyklem, a motywem bywa chęć zaimponowania rówieśnikom.

Najwięcej wypadków, których bezpośrednimi sprawcami są młodzi kierowcy, ma zwykle miejsce w lecie – w ubiegłym roku był to sierpień, a ich liczba gwałtowanie wzrastała w weekendy.

Stona kampanii: www.uzyjwyobrazni.pl