Ten serwis jest w trakcie budowy. Niebawem ruszamy z nową stroną www. Za niedogodności przepraszamy.

Kampania „Wypadek to nie przypadek”

Data publikacji: 11.05.2010r.

23 kwietnia rozpoczął się Pierwszy Światowy Tydzień Bezpieczeństwa Ruchu Drogowego Organizacji Narodów Zjednoczonych (The First United Nations Global Road Safety Week) pod hasłem „Wypadek to nie przypadek” („Road safety is no accident”). Jednocześnie będzie obchodzony Europejski Dzień Bezpieczeństwa Ruchu Drogowego (27 kwietnia, Bruksela).

5 obszarów zagrożeń: nietrzeźwość kierowców, nadmierna prędkość, niezapinanie pasów, brak widoczności (ciemne stroje, brak odblasków) i nieużywanie kasków przez rowerzystów to według światowych danych najistotniejsze problemy związane z bezpieczeństwem ruchu drogowego . Światowa Organizacja Zdrowia przygotowała serię plakatów, które ukazują skutki bezmyślności, i mają przemówić do wyobraźni młodych użytkowników dróg na wszystkich kontynentach.

Partnerstwo dla Bezpieczeństwa Drogowego zaadaptowało serię plakatów na wersję polską.

Spot filmowy "Wypadek to nie przypadek"