Kampania „Ograniczenia prędkości ratują życie”
Data publikacji: 11.05.2010r.Realizatorami kampanii są Ministerstwo Infrastruktury, Krajowa Rada Bezpieczeństwa Ruchu Drogowego, Stowarzyszenie Partnerstwo dla Bezpieczeństwa Drogowego i Komenda Główna Policji. Kampania ruszyła 13 października w dzień ogłoszony przez Komisję Europejską Europejskim Dniem Bezpieczeństwa Drogowego. swoim zasięgiem objęła całą Polskę i była emitowana w kinach, telewizji, Internecie, radiu oraz na nośnikach outdoorowych i POS.
Przekaz kampanii związany jest jednym z podstawowych problemów polskich dróg – nadmiern prędkości pojazdów. Jej głównym elementem są trzy 15 sekundowe spoty zrealizowane na podstawie zwycięskiego scenariusza w konkursie „Filmowcy – radarowcy” ogłoszonym w 2007 roku z okazji światowego Tygodnia BRD pod egidą ONZ przez Partnerstwo. Scenariusz został odpowiednio dostosowany do potrzeb grupy docelowej, a spójną kreację całej kampanii przygotowała Fabryka Komunikacji Społecznej.
Przygotowane materiały (spoty telewizyjne i radiowe, bilboardy) emitowane były w radiu Radiu ZłotePrzeboje, Radiu ZET, Roxy FM, TOK FM, (spoty radiowe, konkursy), Internecie (banery ze spotem,spoty na You Tube), w TV, na bilbordach oraz tyłach autobusów miejskich w 4 miastach (w Warszawie,Krakowie, Wrocławiu i Łodzi), w kinie (24 multiplexy Cinema City w całej Polsce, 69 kin niezależnych wcałej Polsce), na ekranach wielkopowierzchniowych Videoboard w Warszawie, Poznaniu, Krakowie, wsieci sklepów Piotr i Paweł (ekrany w strefie przykasowej), w warszawskim metrze na 24 ekranach przez cały miesiąc, jak również na stacjach benzynowych firm Shell i Statoil.
Zobacz spoty video
„Rower”
„Buty”
„Okulary”