Ten serwis jest w trakcie budowy. Niebawem ruszamy z nową stroną www. Za niedogodności przepraszamy.

Eco Fleet Manager 2011 - półfinał

Data publikacji: 04.07.2011r.

Czterdziestu najlepszych uczestników pierwszego etapu konkursu Eco Fleet Manager, którzy bezbłędnie, albo prawie bezbłędnie przeszli przez część e-learningową, stawiło się na terenie fabryki ISUZU w Tychach. To tam miał miejsce półfinał tej największej w Polsce akcji promującej ekologiczne zachowania wśród managerów.

Wśród tej czterdziestki półfinalistów jest przyszły Eco Fleet Manager 2011 Wspólnie z głównym inicjatorem akcji firmą General Motors – dystrybutorem samochodów marki Opel, Akademią Jazdy Opel i platformą ekoflota.pl – Magazyn Fleet zorganizował półfinał, który podobnie jak zeszłoroczny, składał się nie tylko z jazd i testu teoretycznego, ale był okraszony niespodziankami. Jedną z nich było zwiedzane fabryki silników wysokoprężnych, a drugą przedpremierowy pokaz Opla Astry GTC. Uczestnicy półfinałów mogli zobaczyć nowy model Astry GTC na kilka miesięcy przed jego oficjalną premierą. Trudno się dziwić ogromnemu zainteresowaniu gości, ale także pracowników fabryki.

 Po oficjalnym przywitaniu, przyszła pora na konkurencje półfinałowe.

  Półfinalistów czekały wymagające testy Jedna grupa udała się na test psychologiczny oraz ze znajomości przepisów ruchu prawa drogowego. Waldemar Chromiński badał zdolności psychofizyczne kierowców. Jednak najpoważniejszym problemem dla uczestników okazał się test wiedzy z przepisów. Sami przyznali, że wiele pytań było dla nich niezmiernie ciężkich.

  Ostanie instrukcje przed jazdami półfinałowymi Tymczasem druga grupa uczestników - dziesięcioma Astrami udała się z instruktorami Akademii Jazdy Opel na tor testowy Fiata. Tam czekały na nich ciężkie i wymagające próby. Najważniejsza była próba przejazdu przez tor. Sprawdzane było spalanie, ale także odpowiednia praca rąk, przygotowanie samochodu przed podróżą.

  Zadanie - jeździć dynamicznie i oszczędnie Jazda eco, to nie jazda ślamazarna i powolna, dlatego na pokonanie próby uczestnicy mieli trzy i pół minuty. Przekroczenie czasu wiązało się z naliczeniem punktów karnych, natomiast wcześniejszy przyjazd nie był premiowany.

Rozbieżności były znaczne. Najlepsi pokonali ten dystans ze średnim spalaniem oscylującym około 6 litrów, niektórzy zbliżyli się do 9 litrów.

  Liczyła się każda kropla - nie tylko paliwa Druga konkurencja, zdecydowanie bardziej zabawowa, to przejazd samochodem z piłeczką na masce, a także z przyczepioną menzurką wypełnioną wodą. Liczył się czas przejazdu slalomu, a także czas uzupełniania menzurki. Było to o tyle zabawne, że wylaną podczas pokonywania próby wodę, trzeba było uzupełnić z plastikowej butelki z bardzo małą dziurką. Niemal wszyscy stwierdzili, że jest to próba godna zawodów Strong Man.

  Liczą się najmniejsze punkty Po punktowanych przejazdach każdy mógł jeździć z instruktorami, którzy wskazywali na błędy. Niemal każdy z półfinalistów, stosując się do zaleceń instruktorów, poprawiał się i to znacznie.

 Na pewno wszyscy, bez względu na to, czy znajdą się w finałowej piętnastce, bardzo skorzystali z uczestnictwa w Eco Fleet Manager 2011.

Więcej informacji o ogólnopolskim konkursie Eco Fleet Manager 2011 na www.fleet.com.pl

 

 

Podczas półfinału konkursu Eco Fleet Manager, który odbył sie 21 czerwca br. w Tychach, miało miejsce wyjątkowe wydarzenie. Niespodziankę przygotowali pracownicy firmy General Motors Poland – dystrybutora samochodów marki Opel. Specjalnie dla półfinalistów przywieziono, zasłoniętą na lawecie, jeszcze przedprodukcyjną wersję Opla Astry GTC.

 Wystarczy powiedzieć, że oficjalna premiera tego modelu przewidziana jest dopiero na wrześniowych targach motoryzacyjnych we Frankfurcie.

 Czerwony, trzydrzwiowy samochód, ustawiony w holu fabryki ISUZU w Tychach, gdzie odbyła się pierwsza część półfinału konkursu Eco Fleet Manager 2011 - wzbudzał bardzo duże zainteresowanie zwiedzających. Nawet w momencie, kiedy uczestnicy półfinałów nie byli obecni, wciąż przy samochodzie było mnóstwo ludzi z fabryki, którzy z zaciekawieniem oglądali każdy element samochodu. Mimo, że był to egzemplarz przedprodukcyjny, i niektóre elementy nie były jeszcze takie, jakie znajdą się w finalnej wersji, z całą pewnością możemy powiedzieć, że samochód może być przebojem. Zwarta bryła, duże koła i niesamowicie wygodne fotele, to wyróżniki modelu GTC. Podstawiony do ekspozycji samochód, który tuż po zakończeniu imprezy został zapakowany na lawetę, szczelnie zakryty i odwieziony do Gliwic był w krwisto czerwonym kolorze i stał na 18 calowych felgach. Podobno w ofercie będą też 19 calowe, ale to już zbędna ekstrawagancja.

 Na pewno wszyscy z niecierpliwością będą czekali na najmocniejszą odmianę GTC, czyli sportową OPC.

Trzydrzwiowa Astra różni się od odmiany pięciodrzwiowej zarówno zawieszeniem, jak i rozstawem kół i osi. Na razie najmocniejszą jednostką będzie benzynowy turbodoładowany 1,6 o mocy 180 KM, który pozwoli na rozpędzenie się do 220 km/h. Będzie też mniejszy, 1,4-litrowy silnik w dwóch wariantach mocy 120 lub 140 KM. Jeśli chodzi o diesle, kierowca będzie mógł zamówid 2-litrowe CDTI o mocy 165 KM.

Będzie to na pewno doskonałe uzupełnienie oferty flotowej Astry, kiedy do kombi i pięciodrzwiowego nadwozia dołączy trzydrzwiowe.

 

O konkursie Eco Fleet Manager 2011

Organizatorem Eco Fleet Manager jest General Motors Poland, dystrybutor samochodów Opel, Ekoflota.pl, Akademia Jazdy Opel Mariusza Stuszewskiego i magazyn „Fleet”. Celem konkursu jest przede wszystkim edukacja i zwiększanie bezpieczeństwa w ruchu drogowym za pośrednictwem fleet managerów, którzy mają bezpośredni wpływ na jazdę tysięcy kierowców w autach firmowych.

 Konkurs Eco Fleet Manager 2011 skierowany jest do osób odpowiedzialnych za samochody firmowe. Składa się z trzech etapów, z których pierwszy, to szkolenie e-learningowe z zasad ekojazdy, realizowane na platformie www.ekoflota.pl. Drugim etapem jest praktyczny półfinał sprawdzający wiedzę zdobytą podczas szkolenia e-learningowego. Trzecim etap to finał organizowany na autodromie na Warszawskim Bemowie. W konkursie bierze udział ok. 200 uczestników.

 W skład jury konkursowego, które oceni wysiłki najlepszych polskich fleet managerów w finale zaplanowanym, wchodzą wybitni przedstawiciele branży motoryzacyjnej i flotowej:

 1.      Marcin Buczek –koncern motoryzacyjny Opel

2.      Romuald Chałas – prezes Automobilklubu Polski

3.      Waldemar Chromiński – Ekoflota.pl

4.      Małgorzata Mikołajczyk – prezes Fleet Meetings sp. z o.o.

5.      Stanisław Sewastianowicz – redaktor naczelny tygodnika „Auto Świat”

6.      Mariusz Stuszewski – Akademia Jazdy Opla (AJO)

7.      Katarzyna Turska, Dyrektor  Sekretariatu Krajowej Rady Bezpieczeństwa Ruchu Drogowego

8.      Paweł Wideł, Governmental Relations Director, General Motors Poland

 

Więcej informacji o konkursie Eco Fleet Manager 2011: www.fleet.com.pl