Bezpieczeństwo Dziecka na Drodze
Data publikacji: 01.09.2009r.„Bezpieczeństwo Dziecka na Drodze” – pod takim hasłem firma Statoil Poland zorganizowała w drugiej połowie września br. ogólnopolską kampanię informacyjno-edukacyjną mającą na celu zapoznanie najmłodszych uczniów z zasadami bezpiecznego korzystania z dróg publicznych.
Kampania Statoil, organizowana po raz dziesiąty, obejmie ponad 20 tysięcy dzieci z pierwszych klas szkół podstawowych, znajdujących się w sąsiedztwie stacji paliw Statoil w 116 miastach i mniejszych miejscowościach w całej Polsce. W szkolnych spotkaniach wezmą udział przedstawiciele policji wyspecjalizowani w prowadzeniu akcji edukacyjnych wśród najmłodszych.
Spotkania edukacyjne mają na celu zapoznanie najmłodszych uczniów z zasadami ruchu drogowego. Dla wszystkich objętych akcją dzieci Statoil zakupił elementy odblaskowe, dzięki którym będą one lepiej widoczne na drodze. Zgodnie z Kodeksem drogowym istnieje obowiązek noszenia odblasków przez dzieci do lat 15 poruszające się po zmierzchu po drogach poza obszarem zabudowanym. Przez 10 lat trwania kampanii Statoil przekazał uczniom ponad 200 tysięcy elementów odblaskowych.
Nowością tegorocznej kampanii jest udział Stowarzyszenia Przyjaciół Integracji, które od 1995r. realizuje działania zmierzające do poprawy sytuacji osób z niepełnosprawnością. Statoil wspólnie z Integracją zamierza podczas tegorocznej kampanii uwrażliwiać dzieci na kwestie parkowania samochodów w miejscach przeznaczonych dla osób z niepełnosprawnością.
Integralną częścią akcji są konkursy plastyczne o tematyce bezpieczeństwa na drodze organizowane we wszystkich szkołach uczestniczących w akcji. Podobnie jak w latach ubiegłych, zwycięzcy otrzymują w nagrodę rowery wyposażone w dwa światła, dwa hamulce i sygnał dźwiękowy. Dodatkowym wyposażeniem, ważnym z punktu widzenia bezpieczeństwa, jest kask ochronny. Wszystkie nagrody zostały ufundowane przez Statoil Poland.
Wszystkie dzieci objęte kampanią otrzymują puzzle edukacyjne „Bądź ostrożny na drodze”. Ponadto każda świetlica szkolna objęta akcją otrzymuję grę „Miasteczko Drogowe”, dzięki której poprzez zabawę dzieci uczą się jak należy zachowywać się na drodze.
Statoil Poland od wielu lat prowadzi działania na rzecz poprawy bezpieczeństwa drogowego. Oprócz kampanii „Bezpieczeństwo Dziecka na Drodze” Statoil wspólnie z firmą Michelin organizuje od czterech lat akcję Tydzień Dobrego Ciśnienia, podczas której na stacjach Statoil sprawdzane jest ciśnienie w oponach samochodów oraz udzielane są porady jak utrzymać prawidłowe parametry ciśnienia. Statoil Poland należy również do Stowarzyszenia Partnerstwo dla Bezpieczeństwa Drogowego, które realizuje projekty i podejmuje działania związane z bezpieczeństwem w ruchu drogowym.