Shell współorganizatorem kampanii "Bądź widoczny na drodze-widocznym lepiej"
Data publikacji: 04.10.2006r.4 października w Warszawie ruszyła druga edycja kampanii „Bądź widoczny na drodze – widocznym lepiej”. Zachęca ona uczestników ruchu drogowego, szczególnie pieszych i rowerzystów do noszenia kamizelek odblaskowych.
Organizatorami akcji są m.in. policjanci ruchu drogowego z Warszawy, Poznania i Krakowa oraz Shell Polska.
Wzrasta widoczność – wzrasta bezpieczeństwo- to motto przyświeca wspólnej akcji prowadzonej od 4 października 2006 przez policjantów ruchu drogowego oraz przedstawicieli Shell Polska. Na ulicach stolicy, Poznania, na trasie katowickiej, na Śląsku i w Małopolsce pojawią się bilbordy informacyjno-edukacyjne, a policjanci „drogówki” wręczać będą kierowcom kamizelki odblaskowe.
Działania te mają przede wszystkim uświadomić uczestnikom ruchu drogowego, w jakim stopniu bycie widocznym na drodze ma wpływ na bezpieczeństwo. Widok kamizelki odblaskowej jest wyraźnym sygnałem o nietypowej sytuacji, w której może wystąpić dodatkowe zagrożenie.
Poruszanie się ludzi na drodze, szczególnie w nocy i przy niskiej widoczności, jest zawsze niebezpieczne, podobnie jak awaria pojazdu, zmiana koła, ustawianie trójkąta. Na niebezpieczeństwo potrącenia jest również narażony każdy rowerzysta jadący po zmroku bez świateł oraz wyraźnych oznakowań odblaskowych . Dlatego też policjanci stale przypominają, że używanie kamizelek odblaskowych przez kierowców, motorowerzystów i rowerzystów zwiększa ich bezpieczeństwo.
To już drugi etap kampanii, poprzednia edycja akcji odbyła się w Poznaniu. Jej efektem był spadek ogólnej liczby zdarzeń drogowych powstałych z winy kierującego o 4,74%. Na ulicach woj. wielkopolskiego w tym czasie zginęło o 5,44% mniej osób a o 6% mniej zostało rannych.