Ten serwis jest w trakcie budowy. Niebawem ruszamy z nową stroną www. Za niedogodności przepraszamy.

Zombie na ulicach Warszawy – mocna kampania Tramwajów Warszawskich

Data publikacji: 22.06.2018r.

Piesi pochłonięci swoimi smartfonami – to problem, na którym skupia się tegoroczna, X edycja kampanii Tramwajów Warszawskich „Bądźmy Razem Bezpieczni”. Tegoroczne hasło to „Odłóż smartfon i żyj”.

Wielu użytkowników takich telefonów to osoby, które nie zwracają uwagi na to, co się wokół nich dzieje. Swoim zachowaniem przypominają zombie z filmów grozy. Dlatego zombie są „bohaterami” tegorocznej kampanii. Na kilku stołecznych przystankach tramwajowych pojawili się aktorzy odgrywający zombie. To aluzja do pieszych uczestników ruchu drogowego oderwanych od rzeczywistości przez używane przez nich na okrągło smartfony. - Chcemy zwrócić uwagę  uczestników ruchu drogowego na to, że pochłonięci obsługą swoich smartfonów ryzykują życie – mówi Renata Kaznowska, zastępca Prezydenta m.st. Warszawy. – Władze Warszawy chętnie wspierają wszelkie działania prospołeczne, a zwłaszcza te, które propagują ochronę życia
i zdrowia warszawiaków.

Nieodpowiedzialne korzystanie z urządzeń mobilnych jest coraz częstszą przyczyną wypadków. W Wielkiej Brytanii nawet 17 wypadków dziennie może mieć taki powód, a w 2014 r. ponad połowa roszczeń ubezpieczeniowych dotyczących kolizji z pieszym dotyczyła jego nieuwagi. Podobne doświadczenia mają m.in. motorniczowie Tramwajów Warszawskich. To także problem kierowców. Jak podaje policja, w Polsce co piąty prowadzący auto używa telefonu komórkowego niezgodnie z przepisami. W 2017 r. takich wykroczeń było aż 3725. 65 proc. kierowców czyta lub pisze wiadomości tekstowe w trakcie jazdy.

https://www.youtube.com/watch?time_continue=2&v=7JWQ1hu5Mkk

Poza spotem internetowym, w ramach X edycji kampanii społecznej Tramwajów Warszawskich „Bądźmy razem bezpieczni”, do końca roku w radiu zostanie wyemitowanych aż 500 komunikatów na ten temat. Działania edukacyjne będą również prowadzone w prasie i internecie, a materiały informacyjne (m.in. plakaty) pojawią się w tramwajach oraz szkołach. Jesienią Tramwaje Warszawskie zorganizują warsztaty rowerowe i teatralne, a w listopadzie na deskach Teatru Kamienica ukaże się spektakl edukacyjny dla uczniów szkół podstawowych.

Więcej informacji o kampanii na stronie: brb.waw.pl.