Opel partnerem Polskiego Czerwonego Krzyża w Światowym Dniu Pierwszej Pomocy
Data publikacji: 02.09.2014r.Opel został oficjalnym partnerem Polskiego Czerwonego Krzyża podczas Światowego Dnia Pierwszej Pomocy, który przypada w dniu 13 września. Zainaugurowana współpraca odbywa się pod auspicjami Stowarzyszenia Partnerstwo dla Bezpieczeństwa Drogowego, którego obydwie instytucje są członkami.
- Współpraca firmy Opel i Polskiego Czerwonego Krzyża pod auspicjami Stowarzyszenia Partnerstwo dla Bezpieczeństwa Drogowego
- Specjalne pokazy i szkolenia z okazji Światowego Dnia Pierwszej Pomocy w salonach Opla – weekend 13-14 września br.
Warszawa. W dniu dzisiejszym przedstawiciele firmy Opel oraz Polskiego Czerwonego Krzyża poinformowali o podjęciu wspólnych działań, mających na celu promocję bezpieczeństwa na polskich drogach. Opel został oficjalnym partnerem Polskiego Czerwonego Krzyża podczas Światowego Dnia Pierwszej Pomocy, który przypada w dniu 13 września. Zainaugurowana współpraca odbywa się pod auspicjami Stowarzyszenia Partnerstwo dla Bezpieczeństwa Drogowego, którego obydwie instytucje są członkami.
„Samochody Opla spełniają rygorystyczne standardy bezpieczeństwa potwierdzone najwyższymi notami organizacji konsumenckiej EuroNCAP, ale nawet najbardziej innowacyjne systemy nie zastąpią właściwych nawyków kierowców. Dlatego też uważam, że Światowy Dzień Pierwszej Pomocy jest świetną okazją do zwiększenia stanu wiedzy i umiejętności w tym zakresie” – mówi Wojciech Mieczkowski, dyrektor generalny General Motors Poland. – „Jesteśmy zaszczyceni, że naszym partnerem w tych działaniach został Polski Czerwony Krzyż, organizacja będąca liderem w prowadzeniu działań edukacyjnych oraz kursów udzielania pierwszej pomocy” – dodaje Mieczkowski.
Już od 6 września ruszy kampania informacyjna „Czas szybkich decyzji”, która ma na celu zwiększenie świadomości czynnika czasu, jako kluczowego w momencie zdarzeń drogowych oraz zwrócenie uwagi na to, jak pozornie nieszkodliwe nawyki, mogą stwarzać realne zagrożenie w sytuacjach niespodziewanych, takich przykładowo jak awaryjne hamowanie.
Jak ważna jest błyskawiczna reakcja na miejscu zdarzenia pokazują dane. Szybkie działanie może zwiększyć szanse przeżycia osób poszkodowanych aż o 75%. Z kolei opóźnienie resuscytacji o minutę powoduje spadek szans przeżycia aż o 10%.
„Chcemy wspólnie z marką Opel zwiększyć świadomość uczestników ruchu drogowego, jak kluczowy jest czas reakcji w momencie nieoczekiwanego zdarzenia oraz, wykorzystując sieć dealerską marki Opel w całej Polsce, aktywnie promować edukację z zakresu pierwszej pomocy.” – mówi dr Jerzy Zaborowski, dyrektor generalny Polskiego Czerwonego Krzyża.
W weekend 13-14 września, w ramach obchodów Światowego Dnia Pierwszej Pomocy w 49 salonach sprzedaży Opla w całej Polsce odbędą się dni otwarte promujące bezpieczeństwo na drodze. W tych dniach wszyscy chętni będą mogli wziąć udział w specjalnych pokazach przygotowanych przez ratowników i instruktorów Polskiego Czerwonego Krzyża i dowiedzieć się, m.in., jakie można podjąć działania prewencyjne, aby zminimalizować ewentualne skutki niebezpiecznego zdarzenia na drodze, jak prawidłowo wezwać pomoc oraz w razie konieczności jej udzielić. Pokazy będą odbywać się z wykorzystaniem specjalnych fantomów szkoleniowych. Ratownicy i instruktorzy Polskiego Czerwonego Krzyża będą kierowali swój przekaz nie tylko do osób dorosłych, ale także do najmłodszych, informując w jaki sposób nawet dziecko może udzielić pomocy. W wybranych salonach będą także dodatkowe atrakcje, m.in.: symulatory dachowania, symulatory działania poduszki powietrznej, alkogogle, pokazy straży pożarnej. Dodatkowo dla osób, które odwiedzą w ten weekend salony marki Opel i zaangażują się w pokazy przygotowano upominki: apteczki, odblaski, opaski, a także kolorowanki dla najmłodszych.
Kontakt:
Wojciech Osoś
General Motors Poland
Tel.: +48 22 209 16 09
- informacja prasowa typ: Plik PDF, waga: 198,61 KB